Geschiedenis

Lions Club Dordrecht-Thuredriht neemt in 1989 het fantastische initiatief voor de bouw van een vakantiehuis dat een maatschappelijk doel zou dienen. Om een geschikte locatie te vinden kwamen de Lions in het netwerk terecht bij Bart Schot, al jarenlang voorzitter van Stichting CJV-kamp in Renesse.

Al snel bood Stichting CJV-kamp niet alleen de locatie aan, maar ook het beheer van het vakantiehuis. Zij regelen sindsdien diverse praktische zaken als het onderhoud, de aankleding, de schoonmaak én de ontvangst van de gezinnen.
Toen ontbrak alleen nog de belangrijkste schakel: het maatschappelijke doel.
Al zoekende kwam men in contact met Stichting Gaandeweg. De destijds jonge stichting die tot doel had vakanties aan te bieden aan gezinnen waarvan een kind met de ziekte kanker te maken kreeg. Dit paste perfect binnen de gestelde doelen!
Een nieuwe stichting werd opgericht met de drie partijen: Stichting Vakantiehuis Thuredriht.

Na het eerste vakantiehuis volgde al snel een tweede en in 2003 is het derde huis “Mi Mekoare” gerealiseerd. De huizen kwamen tot stand dankzij opnieuw acties, giften en medewerking vanuit een zeer brede kring van organisaties, bedrijven, particulieren en enthousiaste vrijwilligers!

Begin 2017 heeft Lions Club Dordrecht-Thuredriht het stokje overgedragen aan Lions Club Schouwen-Duiveland.